Gwarancja mobilności – na czym to polega? Jakie warunki musi spełniać przedsiębiorca, by korzystać z gwarancji?

Gwarancja mobilności – na czym to polega? Jakie warunki musi spełniać przedsiębiorca, by korzystać z gwarancji?

Dołączyłeś już do programu Twoja Flota lub rozważasz tę decyzję? Zobacz jak proste może być zarządzanie flotą samochodową i jakie korzyści się z tym wiążą. Jedną z nich jest Gwarancja Mobilności! Wystarczy, że dysponujesz min. 5 samochodami marek VW, Skoda, Audi lub Seat. 

5 min. czytania

Gwarancja mobilności - jakie warunki musi spełniać przedsiębiorca?

Gwarancja Mobilności przysługuje po spełnieniu kilku warunków. Auto przedsiębiorcy:
●    musi być zakupione u dealera lub mieć wykonany przegląd w Polsce,
●    musi być serwisowane zgodnie z harmonogramem przeglądów i z użyciem części zalecanych przez producenta.
Gwarancja Mobilności obejmuje pomoc przy usterkach samochodu powstałych podczas eksploatacji. W przypadku kolizji istnieje opcja dowiezienia samochodu do wskazanego partnera serwisowego (autoryzowanego, znajdującego się tylko na terenie Polski). Usterka może zostać naprawiona na miejscu. Dzieje się tak na przykład wtedy, gdy nie zachodzi konieczność transportu samochodu do serwisu - gdy na przykład:
●    rozładuje się akumulator,
●    skończy się paliwo (przedsiębiorca pokrywa koszty samego paliwa),
●    zostanie przebita opona (pomoc drogowa wymieni koło na zapasowe na miejscu lub pomoże skorzystać z zestawu naprawczego).

Naprawa na miejscu nie jest możliwa - co wtedy?

Jeśli nie można zrealizować naprawy na miejscu, przedsiębiorca otrzymuje dużo udogodnień. Samochód zostaje odholowany do najbliższego autoryzowanego serwisu. Auto oczywiście podlega w tym przypadku weryfikacji, w celu rozpoznania występującej usterki. Jeśli ta weryfikacja i naprawa trwa dłużej niż dwie godziny lub nie ma dostępnych na miejscu potrzebnych części do wykonania naprawy, pojawia się kolejna pomoc. Jak sama nazwa wskazuje - Gwarancja Mobilności ma zagwarantować możliwość przemieszczania się.
 

Gwarancja mobilności – na czym to polega? Jakie warunki musi spełniać przedsiębiorca, by korzystać z gwarancji?

Komfort kierowcy i pasażerów to priorytet

Na czas wykonania naprawy można otrzymać samochód zastępczy – bezpłatnie do…
●    VWO – 3 dni kalendarzowe
●    VWD – 5 dni kalendarzowych
●    Audi – 5 dni roboczych
●    Skoda – 3 dni robocze
●    SEAT – 3 dni robocze
bez limitu kilometrów.
Alternatywnie do auta zastępczego, jeśli przewidywany czas naprawy ma wynieść na przykład jedną dobę, kierowca i pasażerowie mogą skorzystać z noclegu hotelowego w standardzie nie niższym niż trzy gwiazdki.
●    Ilość dób noclegowych jest zależna od marki:
●    VWO - 1 doba, 3 gwiazdkowy hotel
●    VWD - 1 doba, 3 gwiazdkowy hotel
●    AUDI - 5 dób, 3 gwiazdkowy hotel
●    SKODA - 1 doba, 3 gwiazdkowy hotel
●    SEAT - 3 doby, 4 gwiazdkowy hotel
Powyższa opcja jest rozwiązaniem zamiast samochodu zastępczego. Co, jeśli istnieje konieczność kontynuowania podróży? W takiej sytuacji można skorzystać z pociągu (1 klasa) lub  połączenia lotniczego.Ta forma pomocy nie przewiduje jednak szeregu lokalizacji, tylko jedną konkretną destynację. Maksymalny koszt podróży nie może przekroczyć równowartości 400 euro/osobę w przeliczeniu na walutę polską. Do dyspozycji jest także podróż taxi, maksymalnie do równowartości 80 euro, a dla marki SEAT nawet 100 euro.
Możesz też skorzystać z wszystkich opcji jednorazowo, tylko zamiennie:  auto zastępcze, nocleg lub dalsza podróż.


Samochód jest już naprawiony, ale kierowca nie mógł czekać - co dalej?


Do równowartości:
●    VWO - 80 Euro
●    VWD - 80 Euro
●    AUDI - 80 Euro
●    SKODA - 80 Euro
●    SEAT - 100 Euro
samochód zostanie do Ciebie przetransportowany. Mogą zostać zwrócone także koszty dojazdu po odbiór auta. Jeśli odległość wynosi ponad 1 000 km, skorzystaj z połączenia lotniczego, aby odebrać samochód z naprawy.
 

Nietypowe sytuacje, które miały miejsce poza granicami Polski

Gwarancja Mobilności to przywilej, który musi przewidywać różne warianty. Co z sytuacjami, które są dość nietypowe i wydarzyły się poza Polską? Jeśli naprawa ma miejsce poza granicami naszego kraju i z jakiegoś powodu części potrzebne do naprawy auta nie są dostępne, to mogą one zostać dostarczone pod wskazany adres. Poza granicami Polski możesz skorzystać z nieoprocentowanej pożyczki na pokrycie kosztów naprawy (do 1 000 euro). Pożyczka jest nieoprocentowana w terminie do 60 dni.
Jeśli usterka samochodu jest spowodowana montażem nieoryginalnych akcesoriów, to Gwarancja Mobilności nie obowiązuje.

Jak skorzystać z pomocy? Krok po kroku 

Gwarancja Mobilności jest dla Ciebie. Skorzystaj z pomocy, wykonując poniższe kroki. Należy: 
1.Podać operatorowi Centrali Zgłoszeniowej dane, takie jak:
●    imię, nazwisko właściciela i/lub użytkownika,
●    numer nadwozia (VIN pojazdu),
●    numer rejestracyjny pojazdu,
●    data pierwszej rejestracji pojazdu lub data ostatniej inspekcji serwisowej,
●    miejsce zdarzenia (gdzie znajduje się pojazd),
●    krótki opis sytuacji (przyczyna awarii, wypadku, okoliczności kradzieży itp.),
●    numer telefonu, pod którym dzwoniący jest osiągalny w momencie zgłoszenia (telefon kontaktowy).
2. Zastosować się do wskazówek Centrali Zgłoszeniowej.
3. Podjąć starania mające na celu ograniczenie szkody i zapewnić bezpieczeństwo ruchu w miejscu zdarzenia.
4. Nie zlecać czynności, o których wykonanie poproszono Centralę Zgłoszeniową, chyba że pomoc nie dotrze w czasie do 2 godzin od chwili zawiadomienia Centrali.
5. Przedstawić ważną książeczkę serwisową z wpisem Gwarancji Mobilności lub pokazać wydruk, który potwierdza, że Gwarancja Mobilności jest przynależną usługą (dotyczy samochodów z cyfrową książką przeglądów).
6. Udzielić stosownych pełnomocnictw osobie skierowanej na miejsce zdarzenia przez Centralę Zgłoszeniową.
7. Na życzenie Centrali Zgłoszeniowej udzielić wszelkich możliwych wyjaśnień w sprawie zaistniałego zdarzenia.
Numery alarmowe to:
●    VWO - 61 831 99 22
●    VWD - 61 831 99 22
●    AUDI - 61 831 99 44
●    SKODA - 61 831 99 00
●    SEAT - 61 653 77 77
Gwarancja mobilności to świetne narzędzie do zapewnienia wysokiego standardu obsługi i zachęcenie do korzystania z autoryzowanego punktu obsługi.
Sprawdź też inne korzyści programu Twoja Flota, w tym: kalkulator kosztów serwisowania floty, TCO i stawki flotowe za roboczogodzinę
 

Przeczytaj również pozostałe artykuły

Co składa się na koszty floty w firmie?
Co składa się na koszty floty w firmie?

"Total Cost of Ownership" - czyli jakie są koszty floty w firmie?

Czytaj więcej
Serwis klimatyzacji - jak często należy go wykonywać?
Serwis klimatyzacji - jak często należy go wykonywać?

Jak ważny jest częsty serwis klimatyzacji?

Czytaj więcej
Czym jest branża CFM i dlaczego warto korzystać z jej usług?
Czym jest branża CFM i dlaczego warto korzystać z jej usług?

CFM, czyli Car Fleet Management to przyszłość nie tyko dla TSL, ale równiez dla wielu innych branż.

Czytaj więcej

Szanujemy Twoją prywatność

Na stronie internetowej używamy plików cookies lub podobnych technologii i umożliwiamy ich umieszczanie naszym zewnętrznym dostawcom wskazanym w Polityce cookies w celach zapewnienia poprawnego i bezpiecznego funkcjonowania strony, w celach analitycznych i statystycznych, dostosowywania strony do indywidualnych potrzeb Użytkowników oraz w celach reklamowych.

Jeżeli wyrażasz zgodę na przetwarzania Twoich danych w powyższych celach, kliknij „Akceptuję”. Możesz cofnąć swoją zgodę lub sprzeciwić się, korzystając z możliwości kontynuacji nie akceptując plików cookies, zarządzania ustawieniami plików cookies, a także poprzez zmianę ustawień Twojej przeglądarki.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Więcej informacji dot. przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z plików cookies w Polityce prywatności oraz w Polityce plików cookies.

Nie akceptuję
Akceptuję
Zmień ustawienia »
Odrzuć wszystko
Akceptuj wszystko

Klikając „akceptuj wszystko” w prawym górnym rogu, zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych w celach zapewnienia poprawnego i bezpiecznego funkcjonowania strony, w celach analitycznych i statystycznych, dostosowywania strony do indywidualnych potrzeb Użytkowników oraz w celach reklamowych.


Poniżej masz możliwość zaakceptowania lub odrzucenia określonych kategorii plików cookies.


Więcej informacji dot. przetwarzania danych osobowych, korzystania z plików cookies oraz informacji o dostawcach w zakresie plików cookies w Polityce plików cookies.


W ramach Serwisu stosowane są następujące pliki cookies:

Zapisz i zamknij