Gwarancja mobilności - jakie warunki musi spełniać przedsiębiorca?
Gwarancja Mobilności przysługuje po spełnieniu kilku warunków. Auto przedsiębiorcy:
● musi być zakupione u dealera lub mieć wykonany przegląd w Polsce,
● musi być serwisowane zgodnie z harmonogramem przeglądów i z użyciem części zalecanych przez producenta.
Gwarancja Mobilności obejmuje pomoc przy usterkach samochodu powstałych podczas eksploatacji. W przypadku kolizji istnieje opcja dowiezienia samochodu do wskazanego partnera serwisowego (autoryzowanego, znajdującego się tylko na terenie Polski). Usterka może zostać naprawiona na miejscu. Dzieje się tak na przykład wtedy, gdy nie zachodzi konieczność transportu samochodu do serwisu - gdy na przykład:
● rozładuje się akumulator,
● skończy się paliwo (przedsiębiorca pokrywa koszty samego paliwa),
● zostanie przebita opona (pomoc drogowa wymieni koło na zapasowe na miejscu lub pomoże skorzystać z zestawu naprawczego).
Naprawa na miejscu nie jest możliwa - co wtedy?
Jeśli nie można zrealizować naprawy na miejscu, przedsiębiorca otrzymuje dużo udogodnień. Samochód zostaje odholowany do najbliższego autoryzowanego serwisu. Auto oczywiście podlega w tym przypadku weryfikacji, w celu rozpoznania występującej usterki. Jeśli ta weryfikacja i naprawa trwa dłużej niż dwie godziny lub nie ma dostępnych na miejscu potrzebnych części do wykonania naprawy, pojawia się kolejna pomoc. Jak sama nazwa wskazuje - Gwarancja Mobilności ma zagwarantować możliwość przemieszczania się.