Kampania reklamowa VGP przygotowana przez studentów Uniwersytetu Artystycznego
W ubiegłym roku Volkswagen Group Polska nawiązał współpracę z Wydziałem Grafiki i Komunikacji Wizualnej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, w efekcie której powstała kampania reklamowa części z linii Economy Parts. Podczas zajęć w pracowniach Znaku i Identyfikacji, Grafiki Informacyjnej oraz Grafiki Kinetycznej studenci we współpracy z pracownikami Działu Części i Akcesoriów Volkswagen Group Polska – przygotowywali prace konkursowe. Do konkursu zgłoszono kreacje 55 autorów – plakaty, infografiki oraz animacje. Zwycięzca konkursu został wyróżniony dodatkową nagrodą pieniężną. Została ona przyznana po 3 miesiącach kampanii reklamowej w internecie. O zwycięstwie zdecydowała efektywność prezentowanych projektów.
Konkurs na stworzenie koncepcji kampanii przykładem owocnej współpracy biznesu z nauką
Celem konkursu organizowanego przez Volkswagen Group Polska we współpracy z Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu było stworzenie koncepcji kampanii reklamowej, która ukazywałaby jakość i konkurencyjność cenową części samochodowych z linii Economy Parts, przeznaczonych do samochodów starszych niż 4-letnie. Części z tej linii są nawet o 40% tańsze od części używanych na pierwszy montaż, mają dwa lata gwarancji i jakość części dedykowanych do nowych aut. Dzięki częściom z linii Economy Parts naprawa kilkuletniego samochodu w ASO nie musi być droga. Zadanie konkursowe polegało na przygotowaniu pracy graficznej (infografika, plakat lub animacja), która będzie łączyć dowolną część samochodową z linii Economy Parts, jedno z siedmiu wybranych polskich miast lub aglomeracji (Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Trójmiasto, Warszawa, Wrocław) oraz hasło przewodnie. „Tegoroczna współpraca ze studentami Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Poziom był bardzo wysoki, podczas wyboru zwycięzców, każdy głos jury miał znaczenie, bardzo cenne było tutaj wsparcie kadry uniwersyteckiej. Projekt okazał się niezmiernie ciekawy dla każdej ze stron, jest przykładem owocnej współpracy biznesu z nauką”, powiedział Mikołaj Ostach, kierownik ds. produktu i cen w dziale Części i Akcesoriów Grupy Volkswagen. Zwycięskie prace zostały wykorzystane w komunikacji marketingowej w internecie, można je było również zobaczyć na plakatach w siedmiu miastach, do których nawiązują kreacje."