Wyższa ochrona silnika
By zminimalizować poziom zużycia elementów silnika oraz zapewnić mniejsze tarcie między nimi, w nowoczesnych konstrukcjach wymagane są oleje o niskiej klasie lepkości 0W. Według stanu na rok produkcji 2020, aż 70% „pierwszych zalań” silników grupy VW w Polsce stanowi olej Longlife IV 0W-20 o normie 508.00/509.00. Drugim natomiast najczęściej używanym olejem jest 0W-30 Longlife III o znanej normie 504.00/507.00, czyli dawny olej o klasie lepkości 5W-30.
Zmiana klasy lepkości oleju nie dotyczy wyłącznie grupy Volkswagen, ale również innych producentów samochodów. Postęp technologiczny oraz nowe rozwiązania powodują, że w niedalekiej przyszłości konieczne będzie stosowanie oleju o jeszcze niższej lepkości, a oleje 10W-40, czy 15W-40 całkowicie wyjdą z użycia.
Innowacyjna formuła
Nowe Oryginalne Oleje grupy Volkswagen o klasie lepkości 0W to odpowiedź na nowe trendy w motoryzacji. Dzięki wykorzystaniu bazy olejowej otrzymanej z gazu ziemnego, olej charakteryzuje się bardzo wysoką czystością i niską reaktywnością chemiczną. Skutkuje to lepszą odpornością na utlenianie, co przekłada się z kolei na dłuższy czas eksploatacji oleju. W połączeniu z dodatkami dyspergującymi, które zapobiegają agregacji zanieczyszczeń, eksploatowany silnik charakteryzuje się czystością zbliżoną do fabrycznej, przy jednoczesnym bardzo dobrym zabezpieczeniu jego elementów przez zużyciem, co potwierdzają wyniki testów przeprowadzonych przez centralne laboratorium koncernu VW.